(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-47068289-1', 'sprytnamamablog.blogspot.com'); ga('send', 'pageview');

poniedziałek, 22 grudnia 2014

POPIERNICZONE PIERNICZKI!

Albo za twadre, albo za ciemne, albo za krzywe , albo lukier z nich spływał jak pieniądze z mojego konta - ogólnie totalna lipa. W tym roku skorzystałam z rady kochanej babci- im mniej tym lepiej - znalazłam najstarszy i najprostszy sposób na wykonanie pierniczków ! Oto mój tegoroczny przepis:



PIERNICZKI
Dobra wiem , szału nie ma , ale nie widzieliście co rok temu zrobiłam i szał jest :-)
Oto przepis:
 50 g masła
100 g miodu płynnego
80g cukru 
4 łyżeczki cukru waniliowego
 łyżka ciemnego kakao
przyprawa do piernika
mielone gożdziki
cynamon
imbir

 Ten skład podgrzewamy do temp. ok 50 stopni i czekamy aż ostygnie! To jest bardzo ważne , bo jak dodasz do ciepłej masy to pierniczki szlak trafi!

Ostudzoną mieszankę łączymy z
1 żółtkiem
350 g mąki
1 łyżeczką sody oczyszczonej
 wyrabiamy jednolitą masę i dodajemy ubite na sztywno białko , które pozostało dodając je do ciasta!

Pierniczki układamy na opruszonej mąką blaszce i pieczemy 10 minut w temp 150-170 stopni

KONIEC


LUKIER DO DEKORACJI ZA POMOCĄ CIENKIEJ SZPRYCY:

1 białko
cukier puder
kilka kropel  soku z cytryny
barwniki

Przepis jak barszcz prosty, najbardziej kłopotliwe jest dobranie gęstości lukru do średnicy szprycy - im większa śr. otworu tym lukier powinien być gęstszy. Ja zakupiłam sobie silikonowy ołówek , śr. 1mm więc lukier może być wręcz płynny :-0
białko mieszamy z ok. 0.5 szklanki cukru pudru który 3 razy minimum przesiewamy przez sitko. To ważne, bo wtedy cukier lepiej się łączy z białkiem.
Kilka kropel soku z cytryny spowolni proces zastygania lukru na tyle by móc swobodnie pisać  tak drobnym wzorem.Dodajemy barwniki i włączamy fantazję :-)

MIŁEGO DEKOROWANIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz