(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-47068289-1', 'sprytnamamablog.blogspot.com'); ga('send', 'pageview');

wtorek, 17 marca 2015

BYĆ MATKA W TEORII I W PRAKTYCE

Zapada błoga cisza, tak , tak, to jest ten moment , jeden jedyny w ciągu dnia że cisza mnie nie przeraża , że brak jakichkolwiek sygnałów dźwiękowych nie oznacza nadchodzącej tragedii.. to cisza żeby przygotować strategię .........






Jakoś w książkach to wszystko jest takie łatwe,ale  w praktyce , to jest wyzwanie, i nikt rozsądny nigdy o tym nie napisze , bo świat by się załamał, ja na szczęście nie jestem rozsądna....

- "Mamusiu jak ty to robisz , że zawsze wstajesz wcześniej od nas?"
Jak to robię , jak się urodziłeś w nocy wciąż musiałam wstawać , żeby Cie nakarmić , żeby przebrać , potem myślałam że mi odpuścisz ale jako dwulatek świat dla ciebie to nieustająca przygoda od piątej już wierciłeś się na moim łóżku, a teraz kiedy pakujesz się do szkoły boję się że podpalisz mi kuchnie jak zauważysz że nie ma nutelli w lodówce - jednym słowem nie mam wyjścia!

- " Mamusiu skąd Ty to wszystko wiesz , jesteś taka mądra"
Kochane dziecię , ułamków uczyłam się w szkole tak jak i Ty teraz, jak czegoś nie wiem to wieczorem sprawdzam na internecie żeby wyjść przed Tobą na mądrego człowieka ,nie wspomnę o tych wszystkich poradnikach które przeczytałam od eski do deski żeby na końcu stwierdzić że na dobre wychowanie dziecka nie ma metody! Więc tak , jestem STRASZNIE mądra!

- "Mamusi jak będę duża to tatuś kupi mi samochód i będę jeździła tak daleko jak Ty"
Dobrze że już nie pamiętasz jak jeździliśmy w koło warzywniaka pół dnia bo zaraz po przeprowadzce nie wiedziałam jak wyjechać z osiedla , nie wiedziałam też że najbliższy osiedla jest za rogiem ,  Jak pojechałam pierwszy raz nad morze pojechałam z GPS , tak kochanie jestem rewelacyjnym kierowcą!

- "Mamusiu mogę cukierka?"
Oczywiście że nie możesz, Ty się wkurzaj a ja jak zapaleniec będę walczyć o Twoje ząbki, o twój krwiobieg, o Twoje wyrabianie zdrowych nawyków żywieniowych , o to żebyś kiedyś mógł się cieszyć dłużej zdrowiem , ale nie ma sprawy dalej się wkurzaj w końcu jestem zła , bo robię aferę o lizaka!

- "Mamusiu jest dopiero 23 w nocy , tak było fajnie na tej imprezie , czemu nie spisz"
Kurde pewnie że było fajnie , ale zrozum spędziłam nad Tobą nie rok , nie dwa, a 15, i nie chcę żeby ktoś zrobił Ci krzywdę, bo serce by mi pękło.Nie chodzi o to że marzy mi się abyś siedział w  książkach i nie korzystał z młodych lata, ale chciałabym żebyś miał obie nogi, nie wiedział co to oddział intensywnej terapii , gwałt, albo ludzka głupota!

-" Mamusiu czemu musimy jeść ten szpinak, fe"
Pewnie że fe , uwierzysz że  mi też nie smakuję, ale dziad ma tyle żelaza że hutę można by z niego zbudować a Tobie jest to żelazo potrzebne....więc wcinamy, wcinamy

- " Mamusiu włącz bajkę, nie chce na pole"
Wynocha z domu, dziecko sio! Myślisz że co? Że nie lubię leżeć z tobą na kanapie i oglądać myszki miki? Uwielbiam . Ale nie chce żeby Twoją jedyną radością w życiu było pudło które Ci mówi co , kiedy i gdzie!  Biegaj , wymyślaj , poznawaj świat to nauczy Cie czegoś więcej niż myszka miki!

-' Mamusiu Ty zawsze wszystko wiesz lepiej i musisz na swoim postawić"
Nie zawsze , ale w większości przepadków, i wcale nie dlatego że moją intencją jest aby zabraniać i się mądrzyć . Wiem , bo jestem starsza o trochę z kawałkiem i mnie już pewnych rzeczy życie nauczyło, więc owszem muszę  na swoim postawić bo chce Cię chronić a jeśli chodzi o ciebie to nie uznaje kompromisów.

A nie uznaje kompromisów bo Cię kocham. Kocham cię bo jestem moim dzieckiem. Jesteś moim dzieckiem , więc muszę walczyć o to co dla Ciebie najlepsze...tak wygląda praktyka......






-


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz