(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-47068289-1', 'sprytnamamablog.blogspot.com'); ga('send', 'pageview');

środa, 19 czerwca 2013

FUNDACJA RODZIĆ PO LUDZKU- Co to znaczy rodzić po ludzku?

Hm,  właśnie się dowiedziałam że jedna z moich  blogowych koleżanek ma ogromną przyjemność znów zostać mamusią- serdecznie gratuluję. Tak sobie więc postanowiłam powspominać.  Rok temu jako okragły pączuszek szukając i  czytając tomy makulatury wszelkiej maści i gramatury czasem udało się znaleźć coś naprawdę interesującego. Pamiętam  że gdzieś mimochodem w szeleszczącym radiu  zamieszczonym w kabinie kierowcy wrocławskiego tramwaju uszłyszałam tekst -"rodzić po ludzku"  jakiś tam ranking czegoś! Że nic nie wiedziałam więc ja i mój na owe czasy pokaźny brzuch postanowiliśmy się doinformować . No i strzał w dziesiątkę - bo nie dość że coś takiego funkcjonuje to jeszcze jest totalną skarbnicą wiedzy .Otrzymałam też książeczkę - jedną  z najbardziej  kompetentnych jakie zdażyło mi się czytać w owym czasie - Co to znaczy rodzić po ludzku!!Fundacja  powstała w 1996 r., aby pomóc kobietom z takimi zjawiskami jak brak intymności na wieloosobowych salach porodowych, anonimowości, samotności i brak wsparcia na polskich porodówkach.Już po pierwszej akcji nastapiły zmiany a na  postulaty  takie jak  wprowadzenie porodów rodzinnych, umożliwienie matce ciągłego kontaktu z dzieckiem, zniesienie zakazu odwiedzin bliskich - odpowiedzieli dyrektorzy wielu szpitali, lekarze i położne. Fundacja ta ma jeszcze jeden szalenie ważny jak dla mnie plus- to ona bowiem ustaliła ranking przyjaznych  placówek porodowych w oparciu o listy pacjentek, czyli bardzo prawdziwy. W 2006 roku akcja została sfinalizowana, a najlepsze szpitale otrzymały nagrody. Dziś  funkcjonuje już strona intrnetowa powiązana z fundając- http://www.gdzierodzic.info - tam można znaleźć lub zgłosić placówkę. Ja właśnie dzięki tej fundacji wybrałam bardzo dobry szpital położniczy pod Wrocławiem- ale życie weryfikuję plany i moja Zosia przyszła na świat w całkiem innym zakątku Polski. Nie mniej jednak szalenie polecam Wam zapoznanie się z tą stroną , jest tam  dużo spraw związanych z rodzicielstwem , dużo informacji prawnych, można tez zamówić za darmo wiele pozycji wydawniczych i odpowidnio się doinformować, możecie tez poszukać szkoły rodzenia. Mnie ta wiedza bardzo się przydała, a w najważniejszym momecie wiedziałam że jestem w odpowiednich rękach i nic ani mnie, ani maleństwu stać się nie może! Warto , naprawdę warto poznać swoje prawa.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz