(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-47068289-1', 'sprytnamamablog.blogspot.com'); ga('send', 'pageview');

wtorek, 14 stycznia 2014

RÓWNOŚĆ PŁCI W SZWECJI- NIECH SIĘ WALNĄ W ŁEB REGAŁEM Z IKEI !

Tak, Szwedzi ,Ci sami od IKEI i od zespołu ABBA!Więc jaki oni mają problem z zabawkami? O co tu chodzi i komu oni robią przysługę i czy mnie to aby czasem powinno obchodzić!Na święta pięknie ładnie wydrukowali katalog gdzie chłopcy bawili się  zabawkami dla dziewczynek , dziewczynki dla chłopców! Rozpropagowali go na terenie Szwecji bo tylko tam taki katalog chciano, szum powstał i jaki jest efekt?
Równość płci? Brak dyskryminacji? Głęboko zakorzenione stereotypy?



Nie będę się tu rozpisywała o jakieś tam idologii , bo nie o tym chcę tu pisać, bulwersuje mnie w tej całej akcji stwierdzenie -WALKA ZE STEREOTYPAMI! 
STEREOTYP - jest to skrót myślowy pisząc po ludzku polegający na pewnym uproszczeniu postrzegania otaczającego nas świata i na przypisywaniu pewnych cech, zwłaszcza negatywnych, grupom społecznym z nastawieniem na jednorodności tej grupy - co już jest pchaniem wszystkich kotów do jednego worka ale...
Bardzo nie lubię zakłamania, manipulacji i obłudy, a tu mam wszystko i to w jednym nieszczęsnym katalogu dla dzieci.Czy chłopiec to dziewczyna? Czy w prehistorii ona ganiała za mamutami, a on rozpalał ognisko? Czy kobiety mają większe piersi od mężczyzn? Dlaczego różnią się nasze hormony? Czemu pachniemy inaczej?Dlaczego kobieta  mam inną budowę niż mężczyzna?Dlaczego kobieta rodzi dzieci a mężczyna nie? I mogłabym tak dalej pisać.....Ale czy kobiety nie noszą spodni? Nie jeżdżą samochodami? Czy nie prowadzą tramwaju? Czy nie podnoszą ciężarów? Czy mężczyźni nie są kucharzami? Czy nie są fryzjerami? Czy nie golą torsu? Czy  nie używają kosmetyków?I co tu komu przeszkadza że ja jestem kobietą Ty mężczyzną, skoro mi to nie przeszkadza?Wynik jest prosty to przeszkadza komuś innemu!
Jakaś grupa cepów , która ewidentnie się nudzi, pewnie nie ma dzieci, nie ma swojego życia oprócz cyferek na kącie wciska mi jakieś farmazony o równości płci i stereotypach! Nie ma równości płci ! Nie jestem facetem i nie chcę żeby mi ktoś mówił że mogę nim być!Różnimy się na Boga i to bardzo, i powinniśmy być z tego dumni! Jest to wręcz dla mnie tak sprawa naturalna jak to że każdy musi oddychać , abo że musi mu bić serce aby żył!Ale durne pały , które  nie potrafią zakładać rodzin, którym się nudzi bo niestety robią wszystko żeby zabić pustkę jaką sobie sami tworzą w tych ich dziwacznych żywotach , zazdroszczą tego co my misternie budujemy jako rodzina! I to mnie wkurza! Zwróćcie uwagę że nikt kto ma rodzinę nie robi problemu z zabawkami, dzieci się bawią wspólnie, i zgoda zabawki są dla dzieci, ale czy ja się wydzieram o równości płci moich dzieci, czy Wy wydzieracie synkowi patelnie z ręki bo chce gotować obiad z siostrą?Czy jak córka bawi się w wyścigi z bratem to jest to coś nienormalnego!I mimo wszystko te dzieci nie mają problemów z własną płcią, jedno się identyfikuje z przyczyn oczywistych jako kobieta drugie jako mężczyzna!  O czym świadczy dedykowanie zabawek? O predyspozycjach - kobiety wolą inne niż mężczyźni, są też zabawki którymi bawią się i chłopcy i dziewczynki! I zawsze tak było i będzie i uwaga- większość populacji na tym świecie  tak funkcjonuje i funkcjonowała od lat! A że teraz mamy taką super wolność wszędzie to jakąś mała grupka która ewidentnie ma problem z własną osobowością i jasnym określeniem swojej płci będzie niszczyła moją tożsamość i tożsamość moich dzieci! 
A wiecie czemu tu chodzi zawsze o te dzieci? Bo dzieci są siłą której te barany nie mają, bo dzieci budują komórkę która jest w sposób naturalny rodziną , bo tworzą więź której nie można sztucznie odtworzyć, my nie mamy problemu z aborcjami, nie mamy problemu z adopcjami, nie mamy problemu z urzędami, nie mamy problemu z eutanazją,nie mamy problemu z sexem, my nie mamy problemu z płcią, my ogólnie nie mamy problemu ze sobą!ALE ONI JUŻ MAJĄ TE PROBLEMY! Krowa która głośno ryczy, mało mleka daje!
A stereotyp kobiety , stereotyp mężczyzny?Czy to że kobiety potrafią rodzić dzieci to cecha negatywna? Czy to że mężczyźni są silniejsi od kobiet to cecha negatywna? Jaki jest ten stereotyp tak naprawdę i jakiej skali dotyczy ? I czy napewno jest taki strasznie krzywdzący? Bo  ja z tym nie walczę, mi on nie przeszkadza , mam do kogo wracać po pracy, mam z kim dzielić swoje życie, mój mąż umie włączyć pralkę , ja wbiję gwóźdź w podłogę jak trzeba, co jemu nie przeszkadza czuć się prawdziwym facetem a mnie prawdziwą kobietą!Krowy jednak do domu wejść nie mogą bo to nie ich miejsce, więc robią co w ich mocy żeby zwrócić na siebie uwagę- RYCZĄ!












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz